Help
In het kort
Bestellen en betalen is heel eenvoudig...
Stap 1. U bestelt boeken / tijdschriften e.d. via het winkelmandjes systeem. 20 % korting voor bestellingen van tweedehands boeken vanaf 30 Euro; Géén korting op nieuwe boeken i.v.m. vaste boekenprijs. Tijdens het bestelproces kunt u links op uw scherm zien wat het totaalbedrag exclusief verzendkosten is, en u kunt ook zien wat uw eventuele korting is door op 'Winkelwagen' te klikken. (In het volgende scherm linksonder ziet u de berekende korting). U betaalt de verzendkosten.
Stap 2. Meteen na uw bestelling krijgt u een automatisch verstuurd e-mail antwoord, waarin wordt bevestigd dat de bestelling door u is verstuurd en door ons is ontvangen. Uw bestelling wordt doorgaans binnen 3 werkdagen na ontvangst in behandeling genomen, meestal sneller. Alle boeken zijn uit voorraad leverbaar, dus wij gaan aan de slag met het samenstellen van het buspakje of het postpakket en stellen de verzendkosten vast a.d.h.v. het land waarin u woont (+ het gewicht van het postpakket bij zendingen naar adressen buiten Nederland).
Verzendkosten zijn soms afhankelijk van het gewicht en kunnen variëren tijdens actieperiodes
We bevestigen uw bestelling zodra dat klaar is, per e-mail, met een betalingsverzoek. Indien u kiest voor Paypal betaling dan wordt u doorgeleid naar de Paypal website.
Het bovenstaande is een verkorte weergave van de procedure. Lees desnoods onze Leveringsvoorwaarden + de tekst hieronder nog even na. Een aantal details wordt nader uitgelegd.
Winkelen
De boeken zijn alfabetisch en op genre gesorteerd. Klik op de links in het menu aan de linkerkant van uw scherm om de artikelen te bekijken. U kunt boeken bestellen via het winkelmandjes systeem. U kunt artikelen in uw winkelmandje plaatsen door op het groene "winkelwagentje" naast de desbetreffende titel te klikken (geheel rechts op elke boekenbestandpagina). Boeken kunnen maximaal 72 uur in uw virtuele winkelmandje geplaatst zijn. Daarna wordt uw mandje automatisch leeg gemaakt en moet u opnieuw beginnen met het selecteren, dus wacht niet te lang met het samenstellen van uw bestelling! Bestelde maar nog niet betaalde boeken worden automatisch tijdelijk voor u gereserveerd en kunnen door niemand anders besteld worden. U dient daarvoor wel eerst uw bestelling te bevestigen, door de aanwijzigingen op te volgen die het bestelsysteem u aanreikt. Klik daartoe op "winkelwagen" bovenaan in de linker kolom en klik vervolgens op de bestelbutton om in het bestelformulier te komen. Vrijwel alle invulvelden in het bestelformulier zijn verplicht. Zodra u het hele traject doorlopen heeft, zijn de boeken voor u gereserveerd!
De staat van de boeken
Overweldigend aanwezig op alle boekenbestand pagina's: De staat van de boeken wordt verkort aangegeven door middel van een aantal asterisks naast de prijs, aldus: * of ** of *** of **** (volledig of gedeeltelijk gevulde sterretjes) enz.
De betekenis hiervan is:
* = 'Leesexemplaar'; Een boek met een ernstig defect (het defect is altijd kort omschreven)
** = Matige tweedehands conditie (altijd met een korte omschrijving)
*** = Redelijke tweedehands conditie (vaak met een korte omschrijving)
**** = Goede tweedehands conditie (soms met een korte omschrijving)
***** = Zeer goede tweede hands conditie - zeer weinig boeken vallen in deze categorie, omdat wij zuinig zijn met het toekennen.
****** = Gegarandeerd nieuw en ongelezen, boeken in allerlei talen inclusief Nederlands, ramsj en/of "in prijs opgeheven".
Alle boeken zijn zorgvuldig in één van deze zes categorieën ingedeeld en de ervaring leert dat dit een goed systeem is. Klachten komen nauwelijks voor. Zie tevens de paragraaf 'Garantie' hieronder.
Illustraties: de scan van de kaft die u bij een groot deel van de boeken ziet, kan afkomstig zijn van een andere exemplaar dan welke wordt aangeboden. Voor de illustraties putten wij namelijk uit een archief wat sinds 1999 wordt onderhouden.
Voorraad
Alle boeken zijn uit voorraad leverbaar. Het is technisch niet mogelijk dat meerdere klanten hetzelfde boek kunnen bestellen bij een ontoereikende voorraad. Indien u een boek wilt bestellen dat niet meer leverbaar is, dan volgt er:
a) een foutmelding, indien het boek zojuist door iemand anders is besteld.
b) een bestelbevestiging waarbij het uitverkochte boek is weggelaten. Dit kan vooral voorkomen als u erg lang doet over het samenstellen van uw bestelling (de limiet hiervoor is 3 dagen!). Andere kopers kunnen hetzelfde boek in hun winkelmandje hebben en alleen degene die het eerst de bestelling bevestigd zal het boek kunnen kopen.
In zeer uitzonderlijke gevallen kan een boek desondanks toch niet leverbaar blijken te zijn, bijvoorbeeld omdat er een fout zit in onze voorraadbeheer, of omdat tijdens de verzendcontrole een onvermeld defect of manco wordt geconstateerd. Dan volgt er na mededeling per e-mail een correctie.
Prijzen
Alle prijzen zijn in € (Euro) en niet onderhandelbaar. In de praktijk komen kleine prijsaanpassingen soms voor.
Kortingen
Er is een standaardkorting van 20 % vastgesteld voor bestellingen vanaf 30 Euro (exclusief verzendkosten), uitsluitend voor boeken in de categorieën * t/m *****. Géén korting op boeken ******. Tijdens het bestelproces kunt u zien wat de korting is door op 'bekijk inhoud' naast het winkelwagentje te klikken. (In het scherm linksonder ziet u de berekende korting). Het doel van deze korting mag duidelijk zijn: hiermee hopen wij u te stimuleren om bestellingen van enige omvang te plaatsen, die voor ons doorgaans minder bewerkelijk en dus goedkoper zijn om uit te voeren. Een bijkomend voordeel voor u zijn de relatief geringe verzendkosten per boek. Kortingen worden automatisch verwerkt via het rekenprogramma van de website. U ziet het resultaat van deze berekening voortdurend naast het winkelwagentje in het menu. Gemakkelijk! Controleer na het plaatsen van uw bestelling echter altijd de lijst met boeken zoals die is weergegeven in de automatische ontvangstbevestiging die u van ons krijgt. Het kan namelijk voorkomen dat boeken in uw winkelmandje tijdens het selectie- en bestelproces door iemand anders zijn gekocht (lees: 'voorraad' hier boven) en als een of meer boeken niet kunnen worden geleverd kan dat konsekwenties hebben voor de korting, met name als u van plan was voor net iets meer dan 30 Euro te bestellen! U kunt de 20 % korting dan mislopen. Neem in zo'n geval gerust even contact met ons op.
Reserveren en bestellen
Boeken kunnen in principe niet gereserveerd worden. Als u om wat voor reden dan ook geen gebruik wilt maken van het bestelsysteem, dan kunt u een e-mail sturen naar: irenedeboer@essef.nl. o.v.v.: uw naam + adres + woonplaats, uw e-mail adres, telefoonnummer, de schrijver(s), bestelnummers, titel(s) en prijs/prijzen. De maximale reserveringstermijn is 7 dagen. Reserveringen die niet via het winkelmandjes systeem aan ons worden aangereikt kunnen om technische redenen niet meteen worden uitgevoerd (we streven er naar om dit binnen 24 uur te doen). Indien de boeken tijdens die korte periode door iemand anders worden besteld, dan gaat de bestelling vóór op de reservering. Indien u binnen 7 dagen geen definitieve bestelling bij ons plaatst, dan worden de boeken weer teruggeplaatst op de website, waarbij ze dan weer door iedereen te bestellen zijn. U krijgt over het terugplaatsen op de website géén mededeling.
Afhandeling en Garantie
Bevestiging:
Na het elektronisch verzenden van uw bestelling ontvangt u van ons onmiddelijk automatisch een ontvangstbevestiging per e-mail. Wij raden u aan te controleren of de lijst met boeken in de ontvangstbevestiging overeen komt met de inhoud van uw winkelmandje (lees: 'kortingen' hier boven) Wij gaan vervolgens aan de slag met het samenstellen van het buspakje of het postpakket. In voorkomend geval sturen we een verzendbevestiging per e-mail. Bij de bestelling zit altijd een rekening, ook als u reeds heeft betaald.
Annulering en Wijziging:
Annulering en Wijziging is kosteloos, tot 14 dagen na ontvangst van de bestelling (zie: Leveringstermijn). Daarna in overleg. U kunt annuleren als de boeken al zijn verzonden, maar wij verzoeken u vriendelijk om dit te vermijden als het enigszins kan, in verband met de dan veelal reeds door ons voldane portokosten. Na terugzending volgt restitutie van het betaalde bedrag met aftrek van gemaakte portokosten. U dient restitutie aan te vragen, met opgave van uw bankgegevens (NAW, IBAN / BIC) In overleg kan dit anders zijn, bijvoorbeeld als een zending onbedoeld retour komt.
Leveringstermijn:
De gemiddelde leveringstermijn voor bestellingen met een factuur- en afleveradres in Nederland is circa 3 werkdagen na ontvangst van uw bestelling, exclusief bezorgtijd. TNT Post bezorgd pakket- en brievenbuspost binnen Nederland meestal binnen één á twee werkdagen op het afleveradres. Voor DHL geldt hetzelfde. De leveringstermijn voor bestellingen met een factuur- en/of afleveradres buiten Nederland is circa 3 werkdagen na ontvangst van uw bestelling en betaling, exclusief bezorgtijd. Voor transfertijden naar het buitenland wordt verwezen naar de buitenland pagina, voor zover die informatie is vermeld.
Betaling:
Betaling zal worden gevraagd via de methode die u tijdens het bestelproces zelf hebt aangegeven. U heeft de keuze uit bankoverschrijving en Paypal (en contant betalen bij afhalen).
Garantie:
In het geval dat u niet geheel tevreden bent met een zending, dan kunt u deze - zonder opgaaf van redenen - geheel of gedeeltelijk (binnen 14 dagen na ontvangst) retourneren. Geretourneerde boeken hoeft u uiteraard niet te betalen. Soms is terugsturen van boeken niet zinvol en kan bij reclamatie zonder meer tot volledige of gedeeltelijke restitutie worden overgegaan. Overleg dus altijd eerst even voor u iets terugstuurt. Het bespaart u wellicht onnodige portokosten!
Het volgen van een pakketzending
Middels de 'tracktrace' service van DHL e.d. is het voor ons mogelijk om ten allen tijde na te gaan waar een postpakketzending (voor afleveradressen binnen Nederland) zich bevindt. Soms is dat ook mogelijk voor zendingen naar het buitenland. Op aanvraag kunnen wij deze informatie aan u verstrekken. Bedenk dat kleine vertragingen in aflevering regelmatig voorkomen en dat het niet echt nuttig of zinvol is, om binnen een termijn van 10 dagen na de verzenddatum uw navraag te doen.
In 2004 t/m 2023 is circa 99,5 % van alle Essef postzendingen naar tevredenheid van alle partijen, keurig bezorgd en afgehandeld. Bij zoekraken van een pakketzending wordt door Essef altijd een onderzoek van vermissing aangevraagd bij de vervoerder. De uitslag van het onderzoek wordt aan u voorgelegd. Afhankelijk van de uitslag van het onderzoek wordt naar een redelijke oplossing gezocht. Aangezien de vervoersbetrouwbaarheid zeer hoog is, betreft dit altijd uitzonderlijke gevallen. Als een pakket echt is zoekgeraakt en vermist, dan zullen wij het eventueel reeds betaalde bedrag restitueren.
Adres en Bankgegevens
Antiquariaat Essef
Eigenaar Mevr. I. de Boer
de Rival 54,
9207 CS Drachten (geen winkel)
Magazijn: Helmhout 30-4, Drachten
tel: 0512-531926
e-mail: irenedeboer@essef.nl en info@essef.nl
KNAB BANK:
IBAN: NL30 KNAB 0258 5668 33 - t.n.v. Antiquariaat Essef
BIC: KNABNL2H
K.v.K. Leeuwarden nr. 01105558
Web beheerder
K. de Vries, e-mail: info@essef.nl, tevens inkoop van verzamelingen en partijen.
Gastenboek
Uw inschrijving in het Gastenboek wordt zeer op prijs gesteld. Vertel bijvoorbeeld wat u vindt van deze website en/of laat t.z.t. eens weten of u tevreden bent met de bestelde boeken!